Dacia Bigster z napędem hybrydowym podbija rynek! Duże zainteresowanie ze strony klientów sprawia oczywiście, że kierowane są do nas bardzo często pytania dotyczące obsługi samochodu, w tym szczególnie płynów eksploatacyjnych.
Otwieranie maski
Aby pod maskę zajrzeć, najpierw trzeba ją otworzyć. Robimy to pociągając za widoczne właśnie na ekranie cięgno. Spowoduje ono odryglowanie maski. Aby ją otworzyć należy widoczny na ekranie element przesunąć, a samą maskę podnieść do góry. Siłowniki sprawią, że klapa uniesie się do góry i zostanie na swojej pozycji bez konieczności podpierania.
Sprawdź: PFRON – samochody z dofinansowaniem.
Płyn do spryskiwaczy
Wlew płynu do spryskiwaczy to najczęściej używane pod maską miejsce. Znajduje się on po stronie pasażera przy podszybiu.
Sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego
Poziom płynu chłodzącego należy sprawdzać w obu zbiorniczkach wyrównawczych, bowiem samochód posiada dwa obwody układu chłodzenia.
Pierwszy zbiorniczek wyrównawczy znajduje się nieco bliżej przodu, po lewej stronie, gdy patrzymy pod maskę. Wskazuje on poziom płynu w układzie. Powinien się znajdować pomiędzy widocznymi teraz miarkami wskazującymi poziom maksymalny i minimalny.
Drugi zbiorniczek znajduje się bliżej prawej strony. Miarki wskazujące poziom płynu znajdują się natomiast w samym zbiorniczku i widać je po jego otwarciu.
Pamiętaj, aby nigdy nie otwierać zbiorniczków, gdy płyn jest gorący, może to spowodować poważne poparzenia. Niewielkie ubytki płynu możesz uzupełnić dolewając do zbiorniczka wodę demineralizowaną. Płyn zastosowany w Bigsterze to Glaceol RX Type E.
Sprawdź naszą ofertę:
Płyn hamulcowy — lokalizacja i poziom
Zbiorniczek, który wskazuje poziom płynu hamulcowego znajduje się również po prawej stronie. Miarka wskazująca jego maksymalny poziom znajduje się na jego prawej ściance. Płyn zastosowany w układzie to płyn hamulcowy dot4+.
Warto przeczytać: Renault Kangoo Van L2
Kontrola i uzupełnianie oleju silnikowego
Najbardziej istotny płyn eksploatacyjny w pojeździe to oczywiście olej silnikowy. Jego poziom każdy kierowca powinien sprawdzać regularnie, bowiem jest on kluczowy do prawidłowej pracy silnika. Powinno się to robić na zimnym silniku lub po chociaż kilkuminutowej przerwie w jego pracy i co ważne na równym podłożu.
Do kontroli poziomu służy bagnet, który zakończony jest tą jaskrawożółtą rączką. Aby sprawdzić poziom należy go delikatnie odkręcić w sposób widoczny na filmie i wyciągnąć pewnym ruchem. Końcówkę należy przetrzeć a cały bagnet ponownie włożyć do prowadnicy. Po ponownym wyciągnięciu możemy odczytać prawidłowy poziom oleju, służą do tego znajdujące się na jego końcu zagłębienia – poziom powinien być właśnie pomiędzy nimi.
Po sprawdzeniu poziomu oleju należy bagnet włożyć z powrotem i w widoczny sposób zakręcić.
Jeśli olej pozostawił ślad w okolicy dolnego wskaźnika, powinieneś go niezwłocznie uzupełnić. Wlew znajduje się pod tym żółtym korkiem. Po jego odkręceniu upewnij się, że został on odpowiednio zakręcony. Olej stosowany w hybrydowym Bigsterze to 0W16 z normą AN2022.
Przeczytaj: Nowy Renault Austral po liftingu
Po otwarciu maski Twojej Dacii i sprawdzeniu poziomu płynów eksploatacyjnych profilaktycznie rozejrzyj się pod nią. To na co powinieneś zwrócić uwagę to wycieki, plamy oleju lub uszkodzenia wyrządzone przez zwierzęta. Nie dotykaj także elementów, na których widnieją ostrzeżenia mówiące o wysokim napięciu oraz pomarańczowych kabli – może to doprowadzić do porażenia prądem elektrycznym.
Przedstawiliśmy tylko kilka najbardziej podstawowych rzeczy, które każdy z użytkowników Dacii może zrobić sam. Więcej szczegółowych informacji znajduje się w instrukcji obsługi.